پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
هانا صادقی [پدیدآور اصلی]، مصطفی مرادی مقدم [استاد راهنما]
چکیده: انگیزه معلمان نقشی حیاتی در حرفه آنان ایفا می کند. شناسایی عواملی که مانع کارایی ایده‌آل در آموزش زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی می‌شوند و همچنین عواملی که انگیزه معلمان زبان انگلیسی را بهبود می‌بخشند، به سیاست‌گذاران، مدیران آموزشی و طراحان برنامه‌ درسی کمک می‌کند تا مشکل انگیزه‌زدایی معلمان زبان انگلیسی را رفع کرده و تدریس کارآمد را ارتقاء بخشند. با توجه به کمبود تحقیق در مورد انگیزه معلمان زبان انگلیسی ایرانی در دو محیط متوسطه اول و موسسات خصوصی، این مطالعه به منظور سنجش انگیزه آنان در هر دو محیط از طریق تحلیل نتایج مصاحبه انجام شد. در جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، یک طرح کیفی اتخاذ شده و ازرویکرد نظریه زمینه‌ای استفاده شد. برای این منظور، در مجموع با 20 معلم، 10 معلم انگلیسی در مقطع متوسطه اول و 10 معلم در موسسات خصوصی، برای کشف عوامل انگیزشی آنان و همچنین شناسایی نظرات آنان در مورد عوامل مختلف مؤثر بر انگیزه معلمان مصاحبه انجام شد. برای انجام این کار، محقق فهرستی از 6 سوال را تهیه کرد که عوامل انگیزشی در میان معلمان زبان انگلیسی را مورد بررسی قرار می داد. محقق مصاحبه ها را رونویسی کرد، داده ها را کدگذاری کرد و آنها را تا زمان اشباع داده ها به ترتیب کدهای صعودی مرتب کرد. نتایج نشان دادند که اگرچه بین انگیزه دو گروه معلمان زبان انگلیسی تفاوت معناداری وجود دارد، هر دو گروه از برخی عوامل انگیزه زدا رنج می برند. همچنین یافته‌ها حاکی از آن است که عوامل مؤثر بر انگیزش معلمان شامل انواع عوامل درونی و بیرونی از زندگی شخصی، حقوق، رفتار دانش‌آموزان و امور ترفیع گرفته تا نظام ارزشیابی می شوند. بر اساس یافته ها، برخی مفاهیم آموزشی پیشنهاد شده اند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#انگیزه بیرونی #انگیزه درونی #مقطع متوسطه اول #مداخله انگیزشی #موسسات خصوصی #انگیزه معلم زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)